Dags för mässor

Under en period är det ju många större evenemang som har fått stå tillbaka. Men sakta men säkert så börjar det blir mer aktuellt att synas på mässor igen. Ofta är det ett utmärkt sätt att både synas mot kunder, men också skapa värdefulla kontakter med leverantörer och andra utställare. Här har vi samlat några goda råd för att du ska kunna få ut maximal från mässorna.

För det första så handlar det om att att välja mässa med omsorg. Det är oftast ganska kostsamt att vara utställare och då gäller det att se till att få maximal relevant exponering för så lite kostnader som möjligt. Kanske är det värt att lägga mer krut på färre mässor än att se till att synas lite gran på många. Vad du väljer att göra beror på vilka dina behov är. Väl på mässan så gäller det att verkligen utnyttja sina möjligheter och synas maximalt. Trycksaker är något som kan göra stor skillnad, bättre att synas för mycket är för lite. Easytryck.se har ett stort utbud av produkter som kan hjälpa ditt företag att synas på rätt sätt under en mässa.

Ett annat bra knep för att synas är att använda besökarnas sinnen för att locka till sig dom. Se till att höras, synas och gärna också dofta. Kanske kan du bjuda på popcorn eller något annat som doftar och får besökarna att instinktivt dra sig till dig. När du väl lyckats fånga besökaren så gäller det att personalen som är på plats är engagerade och kontaktsökande. Att vara engagerad på mässa är något som tar massa energi, så se till att ha ett rullande schema så att ni kan gå ifrån och hämta energi för att vara pigga när ni väl är på plats. Se till att besökaren kommer att minnas just er genom att ge ett piggt, engagerat och kunnigt intryck.